Zoals ieder jaar, dus ook dit jaar, staat mobiel weer bovenaan de lijst! De groei van mobiel is zo groot, dat het een zeer belangrijk aspect is geworden voor alle ontwikkelingen in de markt. Alleen een responsive design voor je website is niet meer voldoende. Een sterke online groei kun je realiseren door je vooral te richten op mobiele gebruikers.
Vorig jaar hoorde we de term voice search al geregeld. Ook in 2018 is dit weer een terugkerende term. Comscore heeft voorspelt dat 50% van alle zoekopdrachten in 2020 via voice search plaats zullen vinden. De spraaktechnologie zal in snel tempo geïntegreerd gaan worden in zeer veel verschillende websites en apps. Voor adverteerders liggen hier ook veel kansen. Om op tijd in te kunnen spelen op nieuwe kansen zoals voice search, is het voor online marketeers raadzaam om alvast te experimenteren met deze mogelijkheden. Een nieuwe revolutie kan zich snel ontketenen, het verleden heeft dit al bewezen.
Een reclame spotje kost enorm veel geld en je boodschap wordt de massa in gestuurd. Niet echt meetbaar kunnen we wel zeggen. Facebook en Google doen dit anders. Zij maken het gemakkelijker om de impact van de video advertising te meten. Doordat een online video meer relevante informatie oplevert, wordt er steeds meer marketingbudget gestopt in online video i.p.v. de traditionele tv reclame. Voor de komende jaren betekent dit een belangrijk groeisegment.
Platformen bieden voor retailers de ideale kansom internationaal uit te breiden. Platformen verdienen geld aan de kliks, leads of sales naar een derden partij. Voor retailers een ideale kans op meer verkooppunten. Echter is het voor retailers wel van groot belang om te blijven werken aan een onderscheidende propositie. Een voorbeeld is dat Amazon hierin marktleider is. Wanneer zij de prijzen verlagen kun je daar in veel gevallen niet meer tegenop met alleen een prijsstrategie. Om je positie te behouden is het verstandig op tijd te investeren in je propositie.
Bedenkt eerst welke KPI’s je wilt laten groeien. Op deze manier weet je hoe je ze kunt meten en kunt laten groeien. De ontwikkelingen moeten altijd te volgen zijn, realtime. Zo kun je het beste sturen op je KPI’s. Wanneer je te weten bent gekomen dat je winst is gegroeid, wil je natuurlijk weten door welke ontwikkelingen dit heeft plaatsgevonden. Formuleer daarom één hoofd KPI en de drivers daarvan. Wanneer je alleen kijkt naar de hoofd KPI staar je je blind op de realiteit. Je hebt namelijk geen enkel idee hoe je winstgroei tot stand is gekomen. Met de drivers van je hoofd KPI kun je details meten.
Hulp nodig in Online Marketing, bij de ontwikkeling van een Magento webshop of bij de ontwikkeling van Maatwerk software? Neem direct contact met ons op en wij helpen u graag verder!