Tegenwoordig zijn ondernemers bijna verplicht om hun bedrijf op de kaart te zetten via het internet. Vooral het starten van een website of het aanspreken van social media kanalen zijn veelgebruikte technieken om bekender te worden bij het grote publiek. Toch blijkt uit onderzoek dat de meeste ondernemers niet veel aandacht besteden aan het succesvoller maken van hun website. Dit terwijl een goedlopende website juist heel veel potentiele klanten kan bereiken. Raar eigenlijk! In dit artikel lees je alles over het creëren van een succesvolle website en geven we wat handvaten om dit zelf te realiseren.
Verhoog je vindbaarheid in Google
Op kwaliteitsnetwerk lazen we al eerder wat het belang is van zoekmachine optimalisatie. Als je een groter publiek wilt bereiken is het uiteraard belangrijk als zij jouw website ook daadwerkelijk kunnen vinden. Beter vindbaar worden in Google vraagt om meerdere technieken. De volgende methodes kan jij zelf gebruiken om de zoekmachine optimalisatie van jouw website te verbeteren:
• Draag zorg aan een kwalitatieve website: zorg dat je nette en unieke content schrijf voor je website en illustreer je pagina’s met foto’s. Ook het design van je website kan erg belangrijk zijn. Zorg dat dit een lust voor het oog is.
• Gebruik social media kanalen om jouw website op de kaart te zetten. Plaats meerdere berichten en gebruik leuke deelacties om een bredere doelgroep te bereiken.
• Adverteer via Google AdWords om je website beter vindbaar te maken. Digiwerken besteedde al eerder aandacht aan het succes van Google AdWords. Wij lichten het nog een keertje toe. Je adverteert op verschillende zoekwoorden en Google zorgt ervoor dat je op deze woorden bovenaan in de zoekresultaten verschijnt. Je betaalt vervolgens per keer dat iemand op jouw website klikt.
Breng het succes van je website in kaart
Gebruik tools als Google Analytics om in kaart te brengen hoeveel de bovenstaande methodes jou opleveren. Zo weet je precies wat niet werkt en welke dingen juist wel zorgen voor hogere bezoekersaantallen. Meten is weten! Zodra je weet wat er misgaat kan je aan de slag gaan met het verbeteren van de fouten. Zo heb je al de basis voor een succesvolle website te pakken.